Ξεχάστε τη happy hour και ετοιμαστείτε για την unhappy hour

Ξεχάστε τη happy hour και ετοιμαστείτε για την unhappy hour

Η happy hour είναι 'έθιμο'

που υπάρχει στον πλανήτη από τις αρχές του 20ου αιώνα. Οι Βρετανοί αλλάζουν τα δεδομένα, με την εφαρμογή της unhappy hour.

Την happy hour τη γνωρίζουμε όλοι και την έχουμε εκμεταλλευτεί όλοι (οι ενήλικες), ώστε να απολαύσουμε αλκοολούχα ποτά σε καλύτερες τιμές. Ιδανικά συνοδεία πιάτων που επίσης, διατίθενται σε μειωμένες τιμές.

Πρόκειται για όρο που εμπνεύστηκαν marketeers, ώστε τα μπαρ και τα εστιατόρια να προσελκύουν κόσμο, πριν ή μετά τις ώρες αιχμής.

 

Οι Βρετανοί πρωτοπορούν και συστήνουν στον πλανήτη την unhappy hour. Δηλαδή, των ωρών που οι παμπ θα πωλούν πιο ακριβά τα ποτά. Η αρχή γίνεται με την μπύρα.

Ποιος εμπνεύστηκε τη happy hour

Πιστεύεται πως η happy hour 'δημιουργήθηκε' στις ΗΠΑ, στις αρχές του 20ου αιώνα. Πιο συγκεκριμένα, κατά την ποτοαπαγόρευση (1920-1933), όταν απαγορευόταν η παραγωγή, η πώληση και η μεταφορά αλκοολούχων ποτών στη χώρα.

Πολλοί αναζήτησαν τρόπους να συνεχίσουν να απολαμβάνουν το αλκοόλ. Έτσι, έκαναν θραύση τα παράνομα μπαρ (speakeasies) που για να προσελκύσουν πελάτες πρόσφεραν ειδικές ώρες, κατά τις οποίες σέρβιραν ποτά με έκπτωση.

Αλκοολούχα ποτά

Τις ονόμασαν happy hours, υποσχόμενοι στους επισκέπτες χαρούμενη και ζωντανή ατμόσφαιρα, παρά τους νομικούς περιορισμούς.

Μια πηγή αναφέρει πως ο όρος happy hour χρησιμοποιήθηκε ανεπίσημα, για πρώτη φορά από το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ, πριν την ποτοαπαγόρευση. Αφορούσε μια ώρα κάθε ημέρα που οι ναυτικοί είχαν τη δυνατότητα να κάνουν ό,τι ήθελαν.

Κυρίως να χαλαρώσουν και να ψυχαγωγηθούν. Δεν υπήρχε όμως, έκπτωση στα ποτά. Αυτή έγινε στην ποτοαπαγόρευση. Όταν αυτή τελείωσε, η happy hour συνεχίστηκε ως νόμιμη πρακτική των μπαρ και των εστιατορίων.

Με την πάροδο του χρόνου, εξελίχθηκε ώστε να περιλαμβάνει μια ευρύτερη γκάμα από σπεσιαλιτέ ποτών και φαγητών, προκειμένου να προσελκύονται πελάτες τις ώρες που δεν είχαν πολύ κίνηση οι επιχειρήσεις.

Με αυτόν τον τρόπο ενθάρρυναν και την κοινωνικοποίηση που στην Ελλάδα την έχουμε εύκολη, αλλά σε πολλές άλλες χώρες του πλανήτη παραμένει ένα πρόβλημα.

Ποιος σκαρφίστηκε την Unhappy Hour

Μετά διαδοχικές και πολυεπίπεδες κρίσεις, φτάσαμε στο 2023 και την αύξηση στις τιμές των πάντων. Γεγονός που ώθησε μεγαλύτερη εταιρεία παμπ της Μεγάλης Βρετανίας (της ανήκουν 4000 παμπ) χρεώνει σε υψηλότερες τιμές τα ποτά που πουλάει κάθε βράδυ και όλη την ημέρα τα σαββατοκύριακα.

Σε 800 από τα καταστήματα του Stonegate Group χρησιμοποιούν «δυναμική τιμολόγηση», στην οποία οι τιμές αυξάνονται σε περιόδους αυξημένης ζήτησης, σύστημα που θα εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες παμπ της εταιρίας, ώστε να αντιμετωπιστούν οι υψηλότερες δαπάνες για το προσωπικό και οι απαιτήσεις αδειοδότησης, όπως δήλωσε εκπρόσωπος του κολοσσού.

Επισημάνθηκε ότι το Stonegate Group ανέφερε ζημιές 26.750.000 ευρώ τους έξι μήνες που έληξαν τον Απρίλιο, επικαλούμενο την κρίση κόστους ζωής στη Βρετανία.

Η αύξηση που κάνει κάθε βράδυ και τα σαββατοκύριακα είναι της τάξεως των 25 σεντ ανά ποτήρι μπύρας (pint, δηλαδή 1/8 του γαλονιού, δηλαδή 568ml). Η τιμολόγηση θα διαφέρει ανάλογα με την παμπ.

Τον περασμένο Ιούλιο, η μέση τιμή για μια πίντα draught lager ήταν 5 ευρώ, από 4.65 που ήταν πέρυσι.

Να φοβόμαστε την εφαρμογή της unhappy hour και στην Ελλάδα;

Ο Pete Favelle, Ι.Τ. Σύμβουλος στο Abergavenny της Ουαλίας, δήλωσε στους New York Times ότι οι προσαυξήσεις ήταν λογικές για προϊόντα που είχαν περιορισμένη διαθεσιμότητα, όπως πτήσεις ή ξενοδοχεία, αλλά ότι η επιπλέον χρέωση για πίντες σε συγκεκριμένες ώρες είναι «απλώς μια αρπαχτή για μετρητά».

Ο Zhe Liu, επίκουρος καθηγητής διαχείρισης λειτουργιών στο Imperial College Business School στο Λονδίνο, εξήγησε ότι οι εταιρείες βασίζονταν στην αύξηση των τιμών, για να αυξήσουν τα έσοδα ή να μειώσουν τη ζήτηση ή και τα δύο.

Πρόσθεσε πως είναι ρεαλιστικό για την Stonegate να ανεβάσει τις τιμές, ώστε να καλύψει το αυξημένο κόστος, καθώς πρέπει να απασχολεί επιπλέον προσωπικό κατά τις ώρες αιχμής. «Ενώ η στρατηγική μπορεί να αυξήσει τα έσοδα, θα μπορούσε επίσης να αποξενώσει τους πελάτες. Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη η μακροπρόθεσμη επίδραση στη ζήτηση των πελατών».

 

πηγή https://www.news247.gr/

01.jpg
123833713_10220900423653264_77374475085745817_n.jpg
024.jpg
Shadow
exper1t.jpeg
exper1t.jpeg
Shadow
tsioris.jpeg
tsioris.jpeg
Shadow