www.thewebradio.gr και την άκουσες

Αρχική / Πώς να αδυνατίσεις μασώντας… αργά το φαγητό σου – Απίστευτο αλλά δουλεύει

Πώς να αδυνατίσεις μασώντας… αργά το φαγητό σου – Απίστευτο αλλά δουλεύει

Κι όμως, μπορείς να αδυνατίσεις μασώντας απλά αργά την τροφή σου! Ειδικός μας έλυσε την απορία και όσο κι αν σου φαίνεται αδύνατο… δουλεύει! Δες λοιπόν πώς να αδυνατίσεις με μια μικρή αλλαγή που κάνει την διαφορά

«Είναι αλήθεια ότι αδυνατίζω άµα µασάω αργά την τροφή µου;» ρώτησε αναγνώστριά μας και η Ευτυχία Γαλανάκου, Διατροφολόγος-Διαιτολόγος, Χηµικός ΑΠΘ και Εκπαιδεύτρια ΕΦΕΤ. έδωσε απαντήσεις!

Πως να αδυνατίσεις μασώντας αργά την τροφή σου και τι να κάνεις

Η απάντηση είναι ναι. Το σωστό µάσηµα της τροφής, που είναι το πρώτο και σηµαντικό στάδιο της πέψης, µπορεί να συµβάλει στο αδυνάτισµα. Ο βασικός λόγος είναι ότι όταν µασάµε αργά, η τροφή διασπάται σε µικρότερα κοµµάτια µε τη βοήθεια των δοντιών και του σάλιου. Το σάλιο παράγει το ένζυµο αµυλάση, που διασπά το άµυλο και το γλυκογόνο των τροφών σε απλά σάκχαρα. Επίσης, η πέψη των λιπών ξεκινά µε την έκκριση του ενζύµου λιπάση, που βρίσκεται στους αδένες κάτω από τη γλώσσα και ολοκληρώνεται στο λεπτό έντερο.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι στον εγκέφαλό µας και ιδιαίτερα στον υποθάλαµο, που είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο της όρεξης και του κορεσµού, δρα από τη µια η λεπτίνη, ορµόνη που καταστέλλει την όρεξη, και από την άλλη η γκρελίνη, ορµόνη που αυξάνει την όρεξη. Όσο πιο αργά µασάµε τόσο περισσότερο χρόνο δίνουµε στον οργανισµό µας για να προλάβει να δώσει «σήµα» στον εγκέφαλο ότι χόρτασε, µε αποτέλεσµα να καταναλώνουµε µικρότερες ποσότητες.

Πώς να αδυνατίσεις με συνδυασμό τροφών

Για αποτελεσματικότερη απώλεια βάρους, πρέπει να τρώτε:

  • Φιστίκια: Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και βοηθούν στη σταθεροποίηση της γλυκόζης στο αίμα.
  • Μήλα: Περιέχουν μια χημική ουσία που ονομάζεται πεκτίνη. Η πεκτίνη αποτρέπει τα κύτταρα να απορροφούν μεγάλες ποσότητες λίπους.
  • Κόκκινο κρασί: Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα μπορεί να αποτρέψει την αύξηση του βάρους.
  • Λιναρόσπορος: Παρέχει ωφέλιμα λιπαρά, ποιοτικές πρωτεΐνες και φυτικές ίνες που μας χορταίνουν για περισσότερη ώρα.
  • Πράσινο τσάι: Το εκχύλισμα του πράσινου τσαγιού μπορεί να ενισχύσει το μεταβολισμό.
  • Γκρέιπφρουτ: Η μοναδική χημική σύσταση του φρούτου βοηθά να μειωθούν τα επίπεδα της ινσουλίνης στο αίμα κι έτσι αποτρέπεται η συσσώρευση λίπους στο σώμα.
  • Μπρόκολο: Το μπρόκολο παρέχει σημαντική ποσότητα ασβεστίου, θρεπτικό συστατικό που έχει συνδεθεί άμεσα με το χαμηλό σωματικό βάρος. Επίσης, το μπρόκολο είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, η οποία διευκολύνει την απορρόφηση του ασβεστίου.
  • Σόγια: Περιέχει λεκιθίνη, ουσία που αποτρέπει τη συσσώρευση λίπους στα κύτταρα.
  • Κινόα: Είναι πηγή πλήρους πρωτεΐνης. Η επαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών συνδέεται με την αύξηση της μυϊκής μάζας, την ενίσχυση του μεταβολικού ρυθμού και την απώλεια βάρους.
  • Βρώμη: Εξαιρετική πηγή ωφέλιμων φυτικών ινών, οι οποίες ενισχύουν το μεταβολισμό και μας χορταίνουν για περισσότερη ώρα.
  • Σκόρδο: Περιέχει μια ουσία που ονομάζεται αλλισίνη, η οποία βοηθά να μην συσσωρεύεται λίπος στα κύτταρα.
  • Μύρτιλλα: Εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, η οποία είναι απαραίτητη για τη σωστή διαχείριση του σωματικού βάρους.
  • Ψάρι: Ψάρια όπως ο σολομός και το σκουμπρί είναι καλή πηγή υγιεινών λιπαρών που προωθούν την απώλεια βάρους.
  • Αμύγδαλα: Χάρη στις πρωτεΐνες και τις φυτικές ίνες που παρέχουν, εντείνουν το αίσθημα του κορεσμού.
  • Μπανάνα: Καλή πηγή μαγνησίου, θρεπτικό συστατικό απαραίτητο για να έχουμε ενέργεια όλη μέρα αλλά και για να λειτουργεί ομαλά το νευρικό σύστημα.
  • Φακές: Έχουν λίγες θερμίδες και παρέχουν σημαντικές ποσότητες πρωτεΐνης.
  • Καυτερές πιπεριές: Βοηθούν τον οργανισμό να καίει περισσότερες θερμίδες.
  • Μανιτάρια: Έχουν ελάχιστες θερμίδες και παράλληλα βελτιώνουν τη διαχείριση της γλυκόζης στο αίμα.

πηγή : thebody.gr

Playing

ΠΑΙΖΕΙ ΤΩΡΑ

-

ΕΠΕΛΕΞΕ

ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΣΟΥ

Γίνεται Σύνδεση
Γίνεται Σύνδεση
  • Σταθμός: Αυθεντικό
  • Σταθμός: Γκρικς
  • Σταθμός: Fresh
  • Σταθμός: Coffee